plenruvi
  • Polirem
  • coreal
  • parkettservice
  • xbroker
  • westway
  • libra
  • itrends
  • Runa
  • papacarlo
  • Viva
  • agroliga
  • sergiocotti

GPW InfoStrefa

Usługi

Znalezienie klienta na Ukrainie

Przede wszystkim eksporter powinien zebrać materiał statystyczny, zebrać dane dotyczące eksportu, jego struktury, głównych graczy na rynku docelowym. Można zidentyfikować nisze rynkowe, gdzie konkurencja nie jest tak duża. Progress Holding zajmuje się analizami nad tendencjami na rynkach lokalnych, które mogą mieć wpływ na popyt na produkty Waszej firmy. Ponadto, możemy wskazać konkurentów - zarówno lokalnych jak i zagranicznych.

Pomagamy zdefiniować wymagania nowych rynków, wymagania wobec towaru. Rynek ukraińskim posiada swoją specyfikę. Poleganie na jednym kraju może stać się zagrożeniem w przypadku zmian w popycie, wprowadzenie dodatkowych wymogów lub ograniczeń na danym rynku. Do naszych obowiązków należy sprawdzenie, czy produkt Państwa firmy spełnia standardy rynku oraz wymagania certyfikacyjne.

Kolejnym działaniem jakim zajmuje się Progress Holding to analiza konkurentów. Dlatego też zanim planujecie wejść na rynek, konieczne jest, zbadanie i zidentyfikować silnych i słabych stron produktu. Na przykład, niska cena prawie nigdy nie zrekompensuje niskiej jakości.

Umiemy ocenić przygotowanie firmy planującej sprzedawać swoje produkty lub usługi w innych krajach. Niezbędne jest posiadanie odpowiednich zasobów organizacyjno – finansowych do zdobycie innych rynków . Należy również rozważyć, czy firma ma wystarczającą zdolność produkcyjną do zaspokojenia popytu na eksport, ponieważ niedobór towarów może prowadzić do niepożądanych opóźnień w dostawach. Chętnie wesprzemy Państwa działania.

Zakładanie spółek dla Ukraińców i obywateli WNP

Polska należy do stabilnych i dynamicznie rozwijających krajów w Europie, jest szóstą gospodarką UE. Polska plasuje się na 39 miejscu z 189 krajów pod względem swobody prowadzenia działalności gospodarczej i komfortu prowadzenia biznesu dla przedsiębiorców.

  1. Będąc właścicielem firmy w Polsce, można działać w całej UE. W takim przypadku firma jest zwolniona z opłat celnych i automatycznie staje się członkiem europejskich programów kredytowych i wspomagania biznesu.
  2. Członkowie zarządu polskiej firmy, mogą uzyskać roczną wizę z prawem do pracy, co daje możliwość uzyskania pozwolenia na pobyt (karty czasowego pobytu), a następnie stały pobyt i obywatelstwo Polski dla siebie i członków rodziny.
  3. Dzieci członków zarządu mogą uzyskać bezpłatną edukację w EU.
  4. Możliwość uzyskania dotacji i grantów unijnych na rozwój firmy.
  5. Optymalny system podatkowy w porównaniu z innymi krajami europejskimi - w Polsce, podatek dochodowy wynosi 19%, podczas gdy w Niemczech - 30%, Węgrzech - 20,6%, Estonii - 21%.

Jakie dokumenty należy zgromadzić aby otworzyć firmę, faktycznie niezbędny jest tylko ważny paszport założyciela, a cała procedura trwa około miesiąca. Do podstawowych etapów założenia firmy należą:

  1. Podpisanie umowy spółki w formie aktu notarialnego, która zawiera podstawowe informacje (imię i nazwisko oraz adres osoby, działalność, liczba akcjonariuszy. Możliwe jest także założenie firmy przez internet lecz z ograniczonym zakresem działalności.
  2. Wypłata kapitału spółki - w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej wymaga stosunkowo niewielki kapitał (około 1250 euro), niskie koszty operacyjne firmy - od 150 euro miesięcznie. Koszty notarialne Rejestracji około 500 euro.
  3. rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym. Rejestr ten jest prowadzony przez Sąd Gospodarczy (KRS).

Rozwój startupów

Masz pomysł na uruchomienie biznesu, chcesz go rozwijać, aby osiągnąć sukces, wypracowując zysk. Pierwszym krokiem jest napisanie biznesplanu, który opisuje pomysł, plan rozwoju i wejście na rynek. Firmy, przedsiębiorcy często stają w obliczu różnych wyzwań. Brak właściwego przywództwa, wykwalifikowanych specjalistów, wiedzy, kapitału i zasobów ogranicza prawidłowe prowadzenie działalności. W przeważającej ilości przypadków w celu osiągnięcia sukcesu niezbędne są dodatkowe środki. Takie warunki zapewnienia akcelerator biznesu. Termin akcelerator biznesu, jest formą wsparcia, rozwój biznesu poprzez wsparcie kompetencjami, funduszami i kontaktami. Akcelerator biznesu pomaga w początkujących firmach w rozwoju planów biznesowych, angażując specjalistów, wspomagających realizacje projektów biznesowych.

Znalezienie inwestorów jest trudne. Inwestorzy mają surowe kryteria wyboru wobec potencjalnych przedmiotów inwestycji. Łatwiej jest pozyskać inwestorów jeśli pomysł jest przygotowany i jest już prototyp produktu / usługi który można zaprezentować.

Z chęcią zajmiemy się Waszym projektem. Pomożemy Ci zrealizować swoje marzenie!

Pozyskiwanie kontrahentów

Działalność firmy opiera się na sprzedaży. Bez sprzedaży nie będzie dochodu,a bez dochodu zysku. Dlatego pozyskiwanie klientów to jedna z najpoważniejszych i najważniejszych zadań dla każdego właściciela lub zarządzającego firmą.

Wchodząc na nowe rynki, nowi klienci powinni zobaczyć wszystkie zalety waszego produktu lub usługi- jej atrakcyjność, przewagi konkurencyjne, konkurencyjną cenę, wysokiej jakości produkt lub usługę a także korzyść z jej nabycia. Istnieją pewne sprawdzone modele, aby pozyskać klientów. Nasza firma gotowa jest zaoferować pomoc w przygotowaniu prezentacji produktu lub usługi. Pomoc z wysyłania powiadomień e-mail z ofertami, rozesłanymi do wszystkich waszych klientów. Pomagamy w przygotowaniu oferty, w której zostaną określone warunki waszego towaru. W końcu od tego będzie zależeć wynik sprzedaży.

Otwierając nową firmę lub promując nowy produkt - nie obejdziemy się bez reklamy w mediach oraz w internecie. W dzisiejszych czasach nie można bez tego pracować. Pomożemy Wam zaplanować kampanię reklamową zorientowaną na „klienta”, podkreślając przydatne i ciekawe informacje skierowane do docelowej grupy klientów – jasny przekaz wzbudzi zainteresowanie klientów. Pamiętacie wyrażenie Billa Gates-a dotyczące Internetu i biznesu? Jeśli nie jesteś obecny w wirtualnym świecie, to w prawdziwym świecie również nie istniejesz. Większość firm poszukuje dostawców i klientów za pośrednictwem Internetu. Twoja strona www umożliwia przyciągnięcie celowych klientów poszukujących produktów i usług w internecie w Twojej branży.

Twoja strona www - jest obowiązkowym elementem wizerunku firmy. Na podstawie Twojej strony www będzie można wyrobić sobie opinię na temat Twojej firmy. Wspomożemy Twoją firme w stworzeniu strony internetowej i wypełnienie jej treścią, zwracając szczególną uwagę na informacje zwrotne. Formularz informacji zwrotnej jest przydatną funkcją, która pomaga w kontakcie z potencjalnymi klientami w „czasie rzeczywistym”, aby uzyskać niezbędne informacje na temat produktu i innych warunków. Progress Holding zdobywa nowych klientów, identyfikuje ich zapotrzebowania, rozsyła oferty i organizuje spotkania.

Należy zauważyć, że dla pomyślnego rozwoju biznesu wymagane jest użycie narzędzi do promowania produktów. Jednym z popularnych narzędzi są targi / wystawy, które pozwalają zebrać w jednym miejscu maksymalną liczbę potencjalnych klientów. Uczestnicząc w wystawach i targach, należy odpowiednio siebie i swój produkt zaprezentować Uznawane targi-to idealne miejsce do nawiązywania kontaktów biznesowych. Można poznać przyszłych klientów bezpośrednio w nieformalnej atmosferze. Zaprzyjaźnić się z nimi, uzyskać zamówienie. Progress Holding gotowy jest wspomóc Państwa firmę we właściwym przedstawieniu produktu i pozyskaniu klientów.

Rachunki Urzędów Skarbowych

UrządPodatekKonto
I Mazowiecki Urząd Skarbowy
00-052 Warszawa, Mazowiecka 9 - woj. mazowieckie
tel. 022 343 35 00, fax 022 343 35 49
CIT 20101010100164212221000000
VAT 67101010100164212222000000
PIT 17101010100164212223000000
I Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
ul. Lindleya 14
telefon: 022 58-46-100, 022 58-46-250
CIT 56101010100165802221000000
VAT 53101010100165802223000000
PIT 06101010100165802222000000
II Mazowiecki Urząd Skarbowy
00-193 Warszawa, Stawki 2
woj. mazowieckie
tel. 022 860 71 17, fax 022 860 71 05
CIT 87101010100164342221000000
VAT 37101010100164342222000000
PIT 84101010100164342223000000
II Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
03-719 Warszawa, Jagiellońska 15
woj. mazowieckie
tel. 022 511 35 00, fax 022 511 35 02
CIT  
VAT 73101010100165932222000000
VAT EU1 63101010100165932222200000
VAT EU2 68101010100165932222100000
III Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
02-013 Warszawa, Lindleya 16
woj. mazowieckie
tel. 022 583 15 20
CIT 09101010100166232221000000
VAT 56101010100166232222000000
PIT 06101010100166232223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Bemowo
02-325 Warszawa, Białobrzeska 53 a
woj. mazowieckie
tel. 022 570 88 03, fax 022 658 31 59
CIT 11101010100165512221000000
VAT 58101010100165512222000000
PIT 08101010100165512223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Bielany
01-844 Warszawa, Skalbmierska 5
woj. mazowieckie
tel. 022 569 32 00, fax 022 834 47 53
CIT 39101010100166102221000000
VAT 86101010100166102222000000
PIT 36101010100166102223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów
00-793 Warszawa, Kujawska 1
woj. mazowieckie
tel. 022 848 61 51, fax 022 849 00 66
CIT 03101010100165482221000000
VAT 50101010100165482222000000
PIT 97101010100165482223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga
03-719 Warszawa, Jagiellońska 15
woj. mazowieckie
tel. 022 509 18 00, fax 022 509 19 90
CIT 78101010100165642221000000
VAT 28101010100165642222000000
PIT 75101010100165642223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek
03-482 Warszawa, Dąbrowszczaków 14
woj. mazowieckie
tel. 022 339 12 00, fax 022 619 30 18
CIT 48101010100165772221000000
VAT 95101010100165772222000000
PIT 45101010100165772223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów
02-677 Warszawa, Wynalazek 3
woj. mazowieckie
tel. 022 548 68 00, fax 022 843 26 74
CIT 85101010100165062221000000
VAT 35101010100165062222000000
PIT 82101010100165062223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Wawer
04-379 Warszawa, Mycielskiego 20
woj. mazowieckie
tel. 022 870 03 33, fax 022 870 57 19
CIT 76101010100166362221000000
VAT 26101010100166362222000000
PIT 73101010100166362223000000
Urząd Skarbowy Warszawa-Wola
01-381 Warszawa, Powstańców Śląskich 2 d
woj. mazowieckie
tel. 022 533 66 00, fax 022 533 66 15
CIT 31101010100166072221000000
VAT 78101010100166072222000000
PIT 28101010100166072223000000
Urząd Kontroli Skarbowej
01-040 Warszawa, Stawki 40
woj. mazowieckie
tel. 022 478 15 17, fax 022 478 16 61
CIT  
PIT  
VAT  

Ważne terminy

Ostateczne daty zapłaty podatków i opłat dla Klientów prowadzących pełną księgowość i księgę przychodów i rozchodów:

  1. PIT-4 R : Do piętnestego następnego miesiąca (po miesiącu, za który płacimy). 
  2. PIT-4 : Do dwudziestego następnego miesiąca (po miesiącu, za który płacimy). 
  3. PIT-5, CIT-2 : Do dwudziestego następnego miesiąca (po miesiącu, za który płacimy). Zaliczkę za listopad płacimy w podwójnej wysokości (awansem za grudzień). 
  4. PIT-5L : Do dwudziestego następnego miesiąca (po miesiącu, za który płacimy). Za grudzień do 30 kwietnia roku następnego jako ostateczne rozliczenie. 
  5. CIT-8 : Ostateczne rozliczenie za rok ubiegły - do 31 marca roku następnego (o ile rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym). 
  6. PIT-36, PIT-37 : Ostateczne rozliczenie za rok ubiegły - do 30 kwietnia roku następnego.
  7. ZUS (51,52,53) : Dla przedsiębiorców opłacających składki wyłącznie za siebie - do 10 następnego miesiąca (po miesiącu, za który płacimy). Dla przedsiębiorców opłacających składki za siebie i pracowników - do 15 następnego miesiąca.
  8. VAT-7 : Do dwudziestego piątego następnego miesiąca.
  9. VAT-7K : Do dwudziestego piątego miesiąca następującego po kwartale, za który płacimy.

UWAGA: Jeżeli termin wypada w sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, to przechodzi on na pierwszy dzień roboczy po tym terminie.

Dokumentacja

Co jest do załatwieniaGdzie załatwićTermin
Dokonanie wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej Urząd Miasta
(Wójt, Burmistrz, Prezydent)
7 dni od zaistnienia zmiany
Dokonanie zmiany we wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej Urząd Miasta
(Wójt, Burmistrz, Prezydent)
7 dni od zaistnienia zmiany
Koncesje i działalność regulowana Urząd Miasta (Wydział Gospodarczy)
organy koncesyjno rejestrowe
7 dni od zaistnienia zmiany
Dokonanie rejestracji spółki prawa handlowego w KRS sąd rejestrowy
(sądy rejonowe wydziały gospodarcze)
7 dni od zaistnienia zmiany
Zgłoszenie firmy i nadanie numeru REGON Urząd Statystyczny 14 dni od daty otrzymania wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej
Zgłoszenie firmy Państwowa Inspekcja Pracy 14 dni od daty otrzymania wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej
Sporządzenie dokumentów zgłoszeniowych firmy i płatnika (zgłoszenia te nie mogą być dokonywane drogą elektroniczną, ponieważ ZUS wymaga okazania oryginalnych dokumentów takich jak: wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, REGON, NIP) Zakład Ubezpieczeń Społecznych 7 dni od rozpoczęcia działalności
Zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń Zakład Ubezpieczeń Społecznych 7 dni od daty zatrudnienia
Wyrejestrowanie z ubezpieczeń pracowników Zakład Ubezpieczeń Społecznych 7 dni od daty ustania zatrudnienia
Założenie konta bankowego

Uwaga!
Dokonywanie lub przyjmowanie płatności musi następować za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy, każdorazowo gdy:
bank  
Dokonywanie rejstracji w zakresie podatku VAT (VAT R) i uiszczenie opłaty w wysokości 152,00zł Urząd Skarbowy Przed dokonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu
Zawiadomienie właściwego urzędu skarbowego o wyborze formy opodatkowania w podatku dochodowym Urząd Skarbowy Przed dokonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu
Dokonanie zmiany aktualizacyjnej w zakresie numeru identyfikacji podatkowej (NIP-1, NIP-2)

Uwaga!
Należy pamiętać o załączeniu:
- zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- Regon,
- tytułu prawnego do lokalu, w którym mieści się siedziba lub prowadzona jest działalność
Urząd Skarbowy 14 dni od zaistnienia zmiany
Zawiadomienie o powierzeniu prowadzenia dokumentacji przez biuro rachunkowe Urząd Skarbowy 7 dni od podpisania umowy
Powiadomienie przed dniem instalacji kasy fiskalnej o miejscu instalacji i ilości kas fiskalnych Urząd Skarbowy Przed dniem instalacji

Zakres świadczonych usług

Progress Holding Sp z o.o. prowadzi księgowość i rachunkowość małych i średnich firm (MSP).
Szereg firm nie docenia, że rozważna i terminowa księgowość może zaoszczędzić pieniądze i czas kierownictwa firm. Dobra znajomość i zastosowanie odpowiednich zasad księgowości i rachunkowości powoduje lepsze zarządzanie firmą.

Obsługa polega na księgowaniu operacji biznesowych klientów, przygotowaniu deklaracji do ZUS i Urzędu Skarbowego, prowadzenie spraw kadrowych. 
Przygotowujemy bilans i okresowe sprawozdania.

usługi wykonujemy w oparciu o:

  • Ustawą o biegłych rewidentach,
  • Ustawą o rachunkowości,
  • Normami Krajowej Izby Biegłych Rewidentów,
  • Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości

Zakres świadczonych usług:

Księgowość i rachunkowość

  • prowadzenie ksiąg handlowych i rachunkowych
  • sporządzanie deklaracji podatkowych i deklaracji ZUS
  • obsługa spraw kadrowych i płacowych, rozliczanie składek ZUS
  • przygotowywanie wniosków do Urzędów Skarbowych w sprawach podatkowych
  • przygotowywanie wniosków do ZUS w sprawach rentowych i emerytalnych
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych

Audyt księgowy jako nieodzowny element księgowości i rachunkowości
Celem badania sprawozdania finansowego jest wyrażenie przez biegłego rewidenta pisemnej opinii wraz z raportem o tym, czy sprawozdanie finansowe jest prawidłowe oraz czy jasno i rzetelnie przedstawia ono jej sytuację majątkową, finansową oraz wynik finansowy.

  • przeprowadzanie audytu według sprawozdawczości polskiej
  • przeprowadzanie audytu według MSR

Progress Holding  świadczy usługi  zakładania spółek kapitałowych ; z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjnej dla klientów polskich i zagranicznych
Główne wymagania przy założeniu spółki z o.o.

 

Udziałowcy

Osoba fizyczna lub prawna. Jedynym wyjątkiem jest przepis mówiący, że jednoosobowa spółka z o.o. nie może być zawiązana wyłącznie przez inną jednoosobową sp. z o.o. Należy podkreślić, iż ograniczenie to odnosi się wyłącznie do momentu tworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Natomiast już po zarejestrowaniu spółki z o.o. nie istnieją już jakiekolwiek przeszkody, żeby jej jedynym wspólnikiem nie mogła zostać inna jednoosobowa sp. z o.o., co można osiągnąć np. poprzez przeniesienie udziałów.

Minimalny kapitał

5 000 zł w gotówce lub w formie aportu

Władze

Zgromadzenie Wspólników, Zarząd jednoosobowy lub kilkuosobowy. Może być wybrana Rada Nadzorcza

Sposób rejestracji

 

Sporządzenie Statutu Spółki w formie aktu notarialnego, posiadanie siedzimy, wyznaczenie służb księgowych, złożenie wniosku do KRS, urzędu statystycznego, urzędu skarbowego

Treść statutu w formie aktu notarialnego

Określenie firmy i siedziby spółki, - przedmiotu działalności spółki,
wysokość kapitału zakładowego,- czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział,- liczbę i wartość nominalną udziałów objętych przez poszczególnych wspólników,- czas trwania spółki, jeżeli jest oznaczony.

Koszty w PLN

Opłata KRS 900, opłaty notarialne, ok. 1000 zł, opłata NIP 170

Główne wymagania przy założeniu spółki akcyjnej

 

Udziałowcy

Osoba fizyczna lub prawna. Jedynym wyjątkiem jest przepis mówiący, że jednoosobowa spółka z o.o. nie może być zawiązana wyłącznie przez inną jednoosobową sp. z o.o. Należy podkreślić, iż ograniczenie to odnosi się wyłącznie do momentu tworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Natomiast już po zarejestrowaniu spółki z o.o. nie istnieją już jakiekolwiek przeszkody, żeby jej jedynym wspólnikiem nie mogła zostać inna jednoosobowa sp. z o.o., co można osiągnąć np. poprzez przeniesienie udziałów.

Minimalny kapitał

100 000 zł w gotówce lub w formie aportu

Władze

Zgromadzenie Wspólników, Rada Nadzorcza z min 3 osób, Zarząd jednoosobowy lub kilkuosobowy.

Sposób rejestracji

 

Sporządzenie Statutu Spółki w formie aktu notarialnego, posiadanie siedzimy, wyznaczenie służb księgowych, złożenie wniosku do KRS, urzędu statystycznego, urzędu skarbowego. Do wniosku do KRS załączone jest wnioski o wpis do KRS-u,
- statut spółki,
- akt notarialny zawiązania spółki i objęcia akcji,
- notarialne wzory podpisów członków zarządu,
- potwierdzony przez bank lub dom maklerski dowód wpłaty na akcje, dokonanej na rachunek spółki w organizacji,
- umowa najmu.

Treść statutu w formie aktu notarialnego

Określenie firmy i siedziby spółki, - przedmiotu działalności spółki,
wysokość kapitału zakładowego,- czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział,- liczbę i wartość nominalną udziałów objętych przez poszczególnych wspólników,- czas trwania spółki, jeżeli jest oznaczony. wysokość kapitału zakładowego oraz kwotę wpłaconą przed zarejestrowaniem na pokrycie kapitału zakładowego, wartość nominalną akcji i ich liczbę ze wskazaniem, czy akcje są imienne, czy na okaziciela,
- liczbę akcji poszczególnych rodzajów i związane z nimi uprawnienia, jeżeli mają być wprowadzone akcje różnych rodzajów,
- nazwiska i imiona albo firmy (nazwy) założycieli,
- liczbę członków zarządu i rady nadzorczej albo co najmniej minimalną lub maksymalną liczbę członków tych organów oraz podmiot uprawniony do ustalenia składu zarządu lub rady nadzorczej,
- pismo do ogłoszeń, jeżeli spółka zamierza dokonywać ogłoszeń również poza Monitorem Sądowym i Gospodarczym.
- liczby i rodzajów tytułów uczestnictwa w zysku lub w podziale majątku spółki oraz związanych z nimi praw,
- wszelkich związanych z akcjami obowiązków świadczenia na rzecz spółki, poza obowiązkiem wpłacenia należności za akcje,
- warunków i sposobu umorzenia akcji,
- ograniczeń zbywalności akcji,
- uprawnień osobistych przyznanych akcjonariuszom,
- co najmniej przybliżonej wielkości wszystkich kosztów poniesionych lub obciążających spółkę w związku z jej utworzeniem.

Koszty w PLN

Opłata KRS 900, opłaty notarialne, ok. 1000 zł, opłata NIP 170

 

UWAGA! Jeżeli Państwa firma chciałaby otrzymać ofertę obsługi księgowej prosimy o wypełnienie formularza

Wybrane przykłady z praktyki biznesowej dla małych i średnich firm które chcą wejść do Polski:

С чего начать
Если Вы хотите обосновать компанию в Польше вам необходимо выбрать такую сферу бизнеса где Вы чувствуете свои преимущества. В принципе, залог успеха — это развивающаяся бизнес среда, развивающаяся отрасль в которой вы работаете и предприимчивое руководство, которое в состояние решить любые проблемы. Необходимо хорошо подготовиться. Собрать информацию о рынке, клиентах, конкурентах, быть уверенным в технологии производства или продажи услуг, знать как привлекать клиентов. Как раз сейчас бизнес среда Польши, те. экономика, растёт каждый год на более чем 3%.
 Эти общие фразы Вы наверно уже слышали, но поверьте, многие в практике не придерживаются их и из-за этого терпят поражение.

Регистрация компании
Самой распространённой и недорогой формой ведения бизнеса является ООО = Spółka z ograniczona odpowiedzialnościa (Sp z o o). Польское законодательство позволяет открывать нерезидентам Sp z o o в течение 1 месяца на основании доверенности. Оформление Sp z o o происходит в нотариальной конторе, где подписывается устав, в котором указываются данные об учредителях, их правах, обязанностях, назначается первое правление, а также виды деятельности, которые может осуществлять предприятие. При оформлении не нужны дополнительные разрешительные документы или справки (прописка, ВНЖ или иное). Смотрите, чтобы учредителями Sp z o o было минимум 2-ое граждан или другое юридическое лицо, в противном случае существует возможность попасть под оплату фондов труда.
Следующим шагом является подписание договора на юридический адрес, подача заявки и устава в Судебный реестр - КРС, который в свою очередь сам оформляет необходимые документы в статистическом управлении и налоговой инспекции. Открытие счета в банке на основании доверенности, удобно пользоваться удаленным доступом клиент-банк. В конце, целесообразно заключить договор с аудиторской компанией на бухгалтерские услуги. Подача уведомления в налоговую с информацией о дате начала ведения деятельности. После этого Вы можете выставлять счет фактуры подтверждающие продажи и принимать счет фактуры подтверждающие затраты.
Эти все действия Вы можете сделать сами, это может занять у Вас дольше времени, так как Вы не знаете некоторых нюансов.
Особенности ведения бизнеса
Руководство компании
Все решения в компании принимает правление – это эквивалент ген директора в Украине. Правление это 1 или несколько человек которые отвечают за компанию, они могут делегировать полномочия другим сотрудникам компании. Члены правление получают на основание выписки из КРС визу в Польшу (не нужно приглашения). Граждане Украины могут приступать к работе как члены правления без никакого дополнительного разрешения. Вознаграждение за работу получают Украинцы, которые получили заранее разрешение на работу.
Ведение бухгалтерии
Главный бухгалтер или аудиторская компания регистрирует все бухгалтерские документы, которые в основном составляют счет фактуры (накладные встречаются только при выдаче товаров, и то очень редко), регистрируют банковские выписки, сдают месячные отчеты в налоговую, регистрируют сотрудников, насчитывают з\п, отпуска, больничные. В Польше нет актов выполненных робот. Счет фактуры не нужно подписывать (налоговики знают, как проверить подлинность документов) и не нужно ставить печать. Хотя некоторые контрагенты работают по старинке и требуют подписать и поставить печать. Споры в этом плане могут испортить коммерческие отношения. Переход средств с банковского счета в кассу и наоборот не ограничивается, только потом, в неопределенном будущем, Вы должны будете предоставить на эти движения документы.
Большинство компаний малого и среднего бизнеса использует внешние бухгалтерские услуги и не держат собственного бухгалтера. Все аудиторские конторы должны иметь сотрудника, который держит лицензию Министерства Финансов на ведение услуг бухгалтерии. Нужно проверить, застрахована ли аудиторская компания от рисков, связанных с ведением своих услуг.
Бухгалтерская служба строго соблюдает закон и не склонна на изобретения. Все решения и последствия берет на себя правление. Бухгалтера не делают платежей.
НДС и ННП
В Польше существует несколько ставок НДС. Самая распространенная 23%. Большинство компаний рассчитывается безналично, банковскими платежами. Компании следят за НДС по продажам и затратам. В результате НДС нагрузка, которая в принципе составляет 23% в практике ниже. Тоже самое происходит с ННП который составляет 19% в практике это меньше. Налоговые органы возвращают НДС по запросу в течение 28 дней (или 90 дней, если нет выручки). В своей долгой практике мы не слышали, чтобы налоговики отказали вернуть НДС. Возврат авансов по ННП происходит в следующим году.
Фонд заработного труда
Минимальная з\п 2000 PLN, а минимальная почасовая ставка 12 PLN \час. Нагрузка на з\п в виде фондов составят около 40%  от з\п. Есть возможности  уменьшить  нагрузку.
Нагрузка состоит из нескольких частей, которые оплачивает работодатель и сотрудник. Основные статьи следующие:
•    ZUS 51 (Ubezpieczenia społeczne, Фонд Социального Страхования)
•    ZUS 52 (Ubezpieczenia zdrowotne, Фонд Медицинского Страхования)
•    ZUS 53 (Fundusz pracy, Фонд труда)
•    PIT 4 (налог на з\п)
Вы можете зарегистрировать себя как сотрудника до начала уплаты налогов.

KP Dragon Index

# Company Code Sector Shares Outstanding Loc. FX Price Market capitalization Weight Free float Free float
Weight (%)
Local ($) (local m) ($m) (%) ($m)
1 Astarta Holding AST PW Food & Agriculture (Sugar) 25,000,000 PLN 453.4 17.76 1,615 444.1 6.76% 36.21% 160.8 7.49%
2 Centrenergo CEEN Utilities (Electricity Generation) 369,407,108 UAH 11.19 0.44 4,132 161.9 2.46% 21.70% 35.13 1.64%
3 DUPD DUPD LN Construction & Real Estate (Development) 109,361,515 GBP 5.34 0.21 17.77 22.88 0.35% 53.10% 12.15 0.57%
4 Ferrexpo FXPO LN Metals & Mining (Iron Ore) 588,624,142 GBP 88.86 3.48 1,592 2,050 31.19% 25.90% 530.8 24.72%
5 Industrial Milk Company IMC PW Food & Agriculture (Crop growing) 31,300,000 PLN 71.30 2.79 318.0 87.45 1.33% 31.30% 27.37 1.27%
6 JKX Oil & Gas JKX LN Oil & Gas 171,723,145 GBP 4.44 0.17 23.18 29.85 0.45% 22.35% 6.67 0.31%
7 Kernel Holding KER PW Food & Agriculture (Sunflower oil) 81,941,230 PLN 438.0 17.16 5,114 1,406 21.40% 61.87% 870.1 40.52%
8 MHP MHPC LI Food & Agriculture (Poultry) 106,781,794 USD 255.2 10.00 1,068 1,068 16.25% 36.60% 390.8 18.20%
9 Motor Sich MSICH Manufacturing (Aircraft engines) 2,077,990 UAH 2,511 98.40 5,218 204.5 3.11% 19.06% 38.97 1.81%
10 Ovostar Union OVO PW Food & Agriculture (Eggs) 6,000,000 PLN 779.0 30.52 666.0 183.1 2.79% 31.80% 58.24 2.71%
11 Raiffeisen Bank Aval BAVL Financials (Banking) 61,495,162,580 UAH 0.27 0.01 16,584 649.8 9.89% 1.70% 11.05 0.51%
12 Ukrnafta UNAF Oil & Gas 54,228,510 UAH 123.7 4.85 6,708 262.9 4.00% 2.00% 5.26 0.24%
  Total or Average              6,570  100%  32.68%  2,147  100%

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Chcesz dowiedzieć się wiecej ? Czytaj więcej…

Zrozumiałem

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.