Pozyskanie klientów

Doświadczenie w pozyskaniu klientów

15 lat doświadczenia w pracy z rynkiem ukraińskim pozwoliło nam na zbudowanie zaufanych kontaktów ukraińskich kontrahentów. Najlepszym dowodem tego jest uczestniczenie we wprowadzeniu w 2012 i 2014 r na WGPW NewConnect dwóch ukraińskich firm, które każdego roku wypracowują zyski. Z drugiej strony zdajemy sobie sprawę, że na rynku ukraińskim wiele firm nie wprowadziło dobrych praktyk korporacyjnych i wyegzekwowanie należności nie jest prostym zadaniem. Długi okres pracy na rynku ukraińskim umożliwił nam wypracowanie skutecznych technologii pozyskiwania kontrahentów.

 

 

Sposób pozyskania klientów

W celu przygotowania się do pozyskania klientów nie tylko na rynku ukraiński ale także na sąsiednich rynkach, rosyjskim, białoruskim, celowe jest przygotowanie prezentacji i oferty w języku rosyjskim. Zaleta będzie zbudowanie rosyjskiej wersji językowej strony, lub nawet wizytówki w języku rosyjskim. Potencjalnych kontrahentów znajdziecie w internecie, jednakże strony internetowe są bardziej informacyjne i mało dowiecie się o zasadach pracy kontrahentów lub ich kondycji finansowej. Duża część stron ww jest tylko w języku rosyjskim. Na dodatek wiele firm i to nawet średnich w tych państwach nie posiada stron www.

Nasze metody zdobywania klientów polegają na następującej sekwencji działań:

  • przygotowanie oferty i prezentacji
  • praca z bazami danych firm – przedmiotu zainteresowania polskich kontrahentów,
  • wybór docelowych kontrahentów, kontakt z decydentami,
  • omówienie warunków współpracy
  • organizacja spotkań i rozpoczęcie negocjacji nt. dostaw towaru lub usługi.

 

 

Co może zrobić samodzielnie eksporter aby lepiej przygotować się do sprzedaży towarów lub usług?

Przede wszystkim polski eksporter powinien zebrać materiał statystyczny o przedmiotowym sektorze, produktach , które są najbardziej popularne na rynku, głównych graczy na rynku docelowym. Można zidentyfikować nisze rynkowe, gdzie konkurencja nie jest tak duża. Celowo jest zapoznać się ze specyfiką funkcjonowania rynku, regulacjach i wymaganiach normatywnych.

Warto też wziąć pod uwagę obecność na ukraińskich portalach swojej firmy, co pozwoli na uzyskanie większych możliwości pozyskania nowego klienta. To ważne, abyśmy byli widoczni wśród lokalnej konkurencji i stanowili opcję równie dostępną dla wschodniego klienta, co rodzime firmy. Dlatego też warto rozważyć stworzenie profili swojej działalności w social mediach na przykład w języku rosyjskim. W ten sposób także zbliżymy się do potencjalnych klientów oraz ułatwimy im kontakt z nami.

Znajdź wiarygodnego klienta na Ukrainie – napisz do nas i dowiedz się więcej.

Progress Holding zajmuje się analizami nad tendencjami na rynkach lokalnych, które mogą mieć wpływ na popyt na produkty Waszej firmy. Ponadto, możemy wskazać konkurentów – zarówno lokalnych jak i zagranicznych.
Pomagamy zdefiniować wymagania nowych rynków, wymagania wobec towaru. Rynek ukraińskim, rosyjski, białoruski czy kazachski posiada swoją specyfikę. Poleganie na jednym kraju może stać się zagrożeniem w przypadku zmian w popycie, wprowadzenie dodatkowych wymogów lub ograniczeń na danym rynku. Do naszych obowiązków należy sprawdzenie, czy produkt Państwa firmy spełnia standardy rynku oraz wymagania certyfikacyjne.

Kolejnym działaniem jakim zajmuje się Progress Holding to analiza konkurentów. Dlatego też zanim planujecie wejść na rynek, konieczne jest, zbadanie i zidentyfikować silnych i słabych stron produktu. Jeśli chcemy eksportować towar na Ukrainę to powinniśmy określić czym będziemy konkurować, z reguły jest to jakość lub ceną , może innymi parametrami jak szybkość dostaw lub inne. Najlepiej konkurować jakością ale nie zawsze możemy sobie na to pozwolić. Na przykład, niska cena prawie nigdy nie zrekompensuje niskiej jakości.

Oprócz analizy konkurencji, kiedy zastanawiamy się jak pozyskać nowych klientów, ważne jest także określenie persony i naszego przyszłego klienta. Bez tej wizji nie jesteśmy w stanie dopasować naszego produktu do potencjalnych nabywców. Odpowiadając sobie na podstawowe pytania – kim jest klient, w jakim jest wieku, jaki jest jego status ekonomiczny i wykształcenie, czego obecnie potrzebuje i czy – przede wszystkim – może to być nasz produkt. Poznając swojego odbiorcę i pamiętając, że może się on różnić od polskich klientów jesteśmy w stanie modyfikować nasze produkty i usługi tak, aby były one dla niego jak najbardziej atrakcyjne i by mogły one konkurować z lokalnymi produktami, które klient zna i być może z których już korzysta.

Dodatkową zaletą dobrego poznania swojego klienta jest możliwość stworzenia kampanii marketingowej, która do niego trafi i zaowocuje transakcją lub dłuższą współpracą. Tak jak nie ma dzisiaj firmy bez witryny w sieci, tak nie ma jej też bez skutecznej reklamy. Żeby jednak ona działała musimy skorzystać z stworzonej wcześniej persony, która pozwoli nam na zrozumienie jego potrzeb. Jest to tak samo ważne, jak w przypadku targetowania naszego produktu. Źle skonstruowana reklama, która trafi do niewłaściwego odbiorcy przyniesie nam więcej szkody niż pożytku. Wydamy pieniądze, które do nas nie wrócą, jeśli reklamę zobaczą osoby, które nie potrzebują naszej usługi i nie są nią zainteresowane. Z kolei dobrze określona i kreatywnie wykonana reklama (na przykład w social mediach) to doskonała opcja na poszerzenie grona swoich odbiorców, ale nie stworzymy jej, jeśli nie znamy dobrze swojego klienta oraz produktu. Tylko mając na nią pomysł, możemy się zastanawiać, jak z jej pomocą pozyskać nowych klientów.

Umiemy ocenić przygotowanie firmy planującej sprzedawać swoje produkty lub usługi w innych krajach. Niezbędne jest posiadanie odpowiednich zasobów organizacyjno – finansowych do zdobycie innych rynków. Należy również rozważyć, czy firma ma wystarczającą zdolność produkcyjną do zaspokojenia popytu na eksport, ponieważ niedobór towarów może prowadzić do niepożądanych opóźnień w dostawach.

Chętnie przyjmiemy Państwa zlecenie i znajdziemy dobrych klientów. Napisz do nas office@progressholding.pl