Ważne zmiany w podatkach od lipca 2021

Z dniem 1 lipca 2021 wchodzi w życie sporo ważnych zmian w zakresie  podatków. Niektórych podatników czekają nowe obowiązki. Kolejne branże będą zobowiązane do korzystania z kas fiskalnych online. Dodatkowe obowiązki czekają również biura rachunkowe i podmioty akcyzowe.

  1. Od 1 lipca kasy fiskalne online będą musieli posiadać następujący przedsiębiorcy: kosmetyczki, fryzjerzy, lekarze, stomatolodzy, prawnicy, budowlańcy, siłownie, kluby fitness.
  2. Polska oraz inne Państwa Unii Europejskiej będą zobowiązane do wprowadzenia pakietu e-commerce. Od 1 lipca zwolnienie z VAT zostanie uchylone dla importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 22 euro we wszystkich krajach UE. Stąd do przesyłek będzie doliczany podatek VAT.
  3. 1 lipca rusza rejestracja przedsiębiorców do systemu informatycznego TAX FREE na Platformie PUESC. System zwrotu podatku VAT podróżnym TAX FREE obecnie działa w formie papierowej, od stycznia przyszłego roku ma działać w formie elektronicznej. TAX FREE to możliwość uzyskania zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie towarów na terenie RP przez podróżnego, który nie ma stałego miejsca zamieszkania na terytorium UE.
  4. Ministerstwo Finansów podjęło decyzję o potrzebie dokonywania zmian w zakresie zasad poboru podatku u źródła z zachowaniem odpowiedniego okresu dostosowawczego. Mają zostać wydane rozporządzenia, które przedłużą zawieszenie stosowania zmienionych zasad poboru podatku u źródła w PIT i CIT do 31 grudnia 2021 r. Projekty rozporządzeń zostały udostępnione na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
  5. Od 31 lipca praktycznie wszystkie biura księgowe w Polsce, tak jak banki, czy biura nieruchomości, będą musiały wdrożyć specjalne procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy. Księgowi będą musieli wdrożyć procedury wewnętrzne, które pomogą zidentyfikować klienta. Następnie będą musieli ustalić beneficjenta rzeczywistego i dokonać analizy transakcji jakie zawarł ich klient. W przypadku trafienia na podejrzaną transakcje księgowi będą musieli je zgłaszać.

Bardzo chętnie udzielmy naszym klientom szerszych informacji. Prosimy o kontakt na office@progressholding.pl