Wzrost znaczenia i popularności pracy zdalnej

Wzrost znaczenia i popularności pracy zdalnej

W chwili obecnej praca zdalna przeżywa szczyt popularności. W czasie pandemii, gdy wymaga się ograniczonego kontaktu z innymi ludźmi jest najczęściej wybieraną metodą pracy i radzenia sobie w obecnej sytuacji na świecie. Jej dużym atutem jest również to, że nie ma potrzeby spełniania żadnych wymagań dotyczących odzieży i zachowania oraz można samodzielnie dostosować sobie godziny pracy, gdyż nie liczy się tu czas, a efekt.

Najczęstsze zawody posługujące się pracą zdalną to:

  1. Księgowy
  2. Nauczyciel
  3. Copywriter (Rewriter)
  4. Kierownik sprzedaży
  5. Administrator strony internetowej
  6. Operator centrum telefonicznego
  7. Deweloper strony internetowej
  8. Projektant
  9. Marketer
  10. Specjalista SEO

Jak sprzedawać usługę zdalnie?

Kiedy pierwszy raz poznajesz klienta, zawsze musisz wywrzeć na nim dobre wrażenie. W przypadku, gdy spotkanie odbywa się zdalnie, ważne jest również, aby rozwiać obawy, które rodzą się z powodu faktu, że się nie widzicie. Aby usunąć obawę przed „wirtualnym kontrahentem”, postaraj się wzbudzić jego zaufanie. Publikuj zdjęcia pracowników na swojej stronie internetowej – pozwól klientowi zobaczyć tych, z którymi współpracuje. Strona, jako całość, powinna budzić zaufanie – dobrze przygotowane elementy graficzne, opis usług i doświadczenia zawodowego oraz recenzje klientów. Plus, kwestie dodatkowe jak działalność w mediach społecznościowych czy live chat.

Podczas negocjacji oraz w trakcie wszystkich dalszych prac bardzo ważna jest szybka komunikacja z klientem. Kiedy pracujesz zdalnie, klient cię nie widzi, a wszelkie opóźnienia w odpowiedziach mogą rodzić obawy. Dlatego im szybciej klient otrzyma odpowiedź, tym spokojniejsza i bardziej stabilna będzie współpraca.

Dobrym pomysłem jest też zapewnienie klientowi kontaktu z kilkoma osobami z zespołu. Może to być kierownik sprzedaży czy projektu. W przypadku programowania przy użyciu modelu scrum problem rozwiązuje się w najbardziej optymalny sposób – klient ma wspólny kanał komunikacji ze wszystkimi członkami zespołu zaangażowanymi w proces rozwoju zlecenia. Zdarza się, że główna osoba kontaktowa ze strony dewelopera planuje zrezygnować z komunikacji na dłużej niż kilka dni – urlop, wyjazd służbowy itd.. W takim przypadku klient musi zostać powiadomiony, i wtedy może kontaktować się z osobą, która rozwiąże problemy w tym okresie, jako zastępstwo. Ogólna zasada jest taka – klient powinien zawsze mieć osobę, z którą może się szybko skontaktować.

Co można powiedzieć na zakończenie? Usługi sprzedaży na odległość nie są tak proste jak na żywo, ale jest to wykonalne zadanie. Jak zawsze kluczem jest jakość usług świadczonych na rzecz klienta. Twoim zadaniem jest zapewnienie poziomu usług, który eliminuje niedogodności związane z pracą zdalną.

Wzrost znaczenia i popularności pracy zdalnej


×

Zamówić rozmowę