Kto wydaje pozwolenie na pracę cudzoziemcowi w Polsce?
Pracodawcy w Polsce mają prawo zatrudniać na terytorium Polski obywateli innych państw. Odbywa się to na podstawie pozwolenia na pracę, które jest wydawane przez organy terytorialne centralnego organu władzy wykonawczej, a mianowicie przez Wojewódzki Urząd do Spraw Cudzoziemców lub Urząd Wojewódzki.
Urząd w Polsce – jak już wcześniej wspomniano – to organ administracyjny odpowiedzialny za rozwiązywanie różnych spraw biurokratycznych dla ludności.
Funkcje urzędów:
- Rejestracja obywateli
- Meldunek
- Zatrudnienie
- Wydawanie dokumentów (paszportów, wiz, pozwoleń na pracę itp.)
Rodzaje urzędów:
Urzędy działają zarówno dla obywateli Polski, jak i dla cudzoziemców legalnie przebywających w kraju. Istnieje kilka typów urzędów, z których każdy specjalizuje się w określonych zadaniach:
- Urząd wojewódzki – odpowiada za rejestrację i wydawanie pozwoleń na pracę cudzoziemcom.
- Urząd gminy – odpowiada za rejestrację i meldunek obywateli.
- Urząd pracy – odpowiada za wydawanie pozwoleń na zatrudnienie i kontrolę relacji pracowniczych.
- Urząd zabezpieczenia społecznego – odpowiada za zarządzanie programami społecznymi i wypłatę świadczeń.
Struktura urzędów:
Na czele każdego urzędu stoi wojewoda (w urzędzie wojewódzkim) lub burmistrz lub wójt (w urzędzie gminy). Odpowiadają oni za zarządzanie urzędem i podejmowanie decyzji w sprawach wniosków obywateli.
Urzędy odgrywają ważną rolę w codziennym życiu mieszkańców Polski i cudzoziemców, zapewniając im niezbędne usługi administracyjne.
Jeśli masz dodatkowe pytania lub chciałbyś uzyskać więcej informacji na ten temat, napisz do nas na office@progressholding.pl.


