Otwarcie rachunku bankowego dla spółki zagranicznej w Polsce

Otwarcie rachunku bankowego dla spółki zagranicznej w Polsce
Otwarcie rachunku bankowego dla firmy to pozornie łatwa rzecz. Jednakże w ostatnich latach proces ten nieco się skomplikował i trzeba spełnić szereg warunków, przedstawić wymaganą dokumentację i pomyślnie przejść przez weryfikację, zwłaszcza jeżeli jest się przedsiębiorcą zagranicznym chcącym otworzyć rachunek dla swojej firmy w Polsce.
Trudności w otwarciu rachunku bankowego dla spółki w Polsce związane są z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Dochodzą tu również przepisy podatkowe, gdyż często zdarzało się, iż spółki zagraniczne wykorzystywane były do obchodzenia przepisów krajowych i obniżenia kosztów. Banki mając na uwadze te kwestie dokładnie analizują dostarczone im dokumenty. Proces ten obejmuje zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty prawne.
W chwili obecnej, Polskie banki nie ułatwiają otwierania rachunków dla firm zagranicznych nawet jeśli są z krajów Unii Europejskiej. Podstawą do rozmowy z bankiem są potencjalne kontrakty i kontakty biznesowe z polskimi firmami (sprzedaż towarów lub usług). Jeśli firma zagraniczna wykaże, że prowadzi takie interesy i wymieni firmy polskie, z którymi utrzymuje kontakty i uzasadni cel otwarcia, to otwarcie rachunku najpewniej zakończy się sukcesem.
Co jest potrzebne, żeby otworzyć rachunek bankowy w Polsce
Aby utworzyć rachunek bankowy dla spółki zagranicznej w Polsce, należy wypełnić niezbędną dokumentację, w której zamieszcza się następujące informacje:
- dane dotyczące spółki zagranicznej,
- dane dotyczące beneficjenta rzeczywistego,
- przyczyny chęci otwarcia rachunku bankowego dla spółki zagranicznej w Polsce,
- powiązania firmy z państwem, będącym siedzibą banku.
Spółka zagraniczna musi również przejść procedurę due diligence. Ma ona na celu wnikliwą ocenę aktualnej sytuacji danej spółki, w tym ocenę potencjalnego ryzyka związanego z jej funkcjonowaniem.
Najczęściej wymaganymi dokumentami, które trzeba przedstawić podczas składania wniosku o otwarcie rachunku bankowego dla spółki zagranicznej w Polsce są:
- odpis z zagranicznego rejestru spółek handlowych zawierający nazwę spółki, adres siedziby i dane osób reprezentujących,
- umowa spółki,
- dokumenty urzędowe właściwe dla siedziby spółki, zawierające dodatkowe dane o spółce oraz informujące o jej statusie prawnym i reprezentantach.
Chcesz dowiedzieć się więcej, potrzebujesz pomocy przy otwarciu rachunku bankowego w Polsce? Napisz do nas na office@progressholding.


